sportovní a relaxační centrum Frýdek-Místek

SM systém

Kdy: od 22.1.2015 vždy ve čtvrtky od 19:00 - 20:00 hod.

Lektor: Robert Kaleta tel. 776 630 088

 

Co je SM systém?

Spirální stabilizace páteře - známá také jako SM systém MUDr.Smíška

Metoda MUDr. Smíška je prověřena 35 letou praxí a má uznání českých i německých zdravotních pojišťoven. Podstatou tohoto cvičení je propojení stabilizačních svalů v celém těle najednou v průběhu optimálně koordinovaného pohybu. Tak se vytvoří dynamický stabilizační svalový korzet. Při každém cviku dochází k vyrovnání páteře do střední linie a jejímu vytažení vzhůru (trakci). Tak vzniká vysoce efektivní regenerace meziobratlových plotének po sedavém zaměstnání nebo náročném sportu. Cvičení je vhodné pro každého.

U cvičení dětí a mládeže je cílem hlavně regenerace pohybového aparátu po dlouhém sezení ve škole. Jde nám zejména o prevenci vzniku vadného držení těla, které je dnes u dětí velmi častým jevem.

Sportovcům cvičení SPS přináší zlepšení citu pro rovnováhu a stabilitu a zejména chrání páteř a klouby před přetížením. Cvičení SPS zlepšuje sportovcům fyzickou kondici, pomáhá jim udržet si zdraví a umožňuje jim tak dělat jejich oblíbený sport co nejdéle.

Osobám středního věku přináší cvičení SPS zejména obnovu svalové rovnováhy (odstranění svalových dysbalancí), uvolnění bolestivého svalového napětí z jednostranného zatížení (ze sedaveho zaměstnáni) a dobře je připraví na rekreační sporty.

U seniorů je cílem cvičení SPS hlavně stabilizace chůze a prevence pádů.

K čemu při cvičení SM systému dochází?

Pohybem paže a lopatky vzad a dolů (aktivní fáze pohybu) aktivujeme šikmé břišní svaly - svalové spirály (jedná se o přirozenou aktivaci břišních svalů). Břišní stěna se pohybuje směrem dovnitř, zmenšuje se obvod pasu a vytváříme trakční sílu, která protahuje tělo směrem vzhůru. Dochází k uvolnění tlaku obratlů na meziobratlové ploténky (vzpřimovače páteře jsou v relaxaci), úlevě od bolesti zad a k regeneraci. Hovoříme o spirální stabilizaci páteře (představte si spirálu, která obkrouží Vaše tělo a protáhne Vás vzhůru). Ve fázi uvolnění/klidu jsou naopak aktivovány svalové vertikály (vzpřimovače páteře), které obvod pasu rozšiřují a tělo se snižuje. Dochází ke kompresi páteře, tlaku na meziobratlové ploténky a následné bolesti.


Hlavní efekty cvičení Sm systému


Metoda SPS (známá také jako SM-systém) je založena na aktivním cvičení se speciálním elastickým lanem (neplést si se cvičením/posilováním s gumou). Cílem cvičení je zvýšit pružnost svalů, pohyblivost kloubů a vyrovnat svalové dysbalance (důležité zejména při skolioze páteře a výhřezu meziobratlového disku) a získat tím schopnost správného držení těla v ose a regenerace meziobratlových plotének. Cvičení s lanem umožňuje svaly zároveň posilovat a protahovat v době, kdy přirozeně relaxují (princip reciproční inhibice). Jedná se tedy o velmi efektivní strečink. Díky zřetězení svalů se páteř napřimuje, odstraňuje se vadné (chabé, skoliotické) držení těla, rovnají se kulatá záda (zvětšená hrudní kyfóza), upravuje se předsun hlavy a předsazení ramen (protrakce ramene), aktivuje se nožní klenba a zlepšuje se postavení palce nohy (hallux valgus). Pravidelným cvičením se zeštíhluje pas a zpevňuje břicho. Výsledkem je krásné držení těla, zlepšení sportovního výkonu a úleva od bolesti.

Pro koho je cvičení vhodné

  • pro lidi se sedavým zaměstnáním – kompenzace jednostranného přetížení

  • pro aktivní i příležitostné sportovce – kompenzační trénink

  • pro lidi s bolestmi zad, hlavy a kloubů

  • jako kauzální (příčinná) léčba při skolioze páteře

  • jako kauzální (příčinná) léčba při výhřezu meziobratlového disku

  • při problémech s plochou nohou a vbočeným palcem (hallux valgus)

  • při migrénách

 MOMENTÁLNĚ SE NECVIČÍ

 

Všechny naše kurzy: BOSU | Zdravá záda + pilates | Kruhový trénink | Jóga pro ženy | Závěsný systém | SM systém | Piloxing® | Taebo | Dynamická jóga | Relax jóga | Vinyasa jóga | Ashtanga jóga Mysore | Rehabilitační cvičení a relaxační jóga pro zdravá záda | FLY YOGA | Tabata |